keskiviikko 11. maaliskuuta 2009

Ei jotain hyvää, jos ei jotain huonoa

Jokaisella meistä on se jokin juttu, joka pitää järjen koossa ja mielen virkeänä. Se oma juttu.



Minulle se on tanssi. Se on ihanaa, vapauttavaa ja ajatukset eivät todella ole arjessa! Minulla on aivan loistava opettaja, jonka huumori on hyvää ja tunneilla on rento ja hauska fiilis! Nautin niin paljon. Niinhän sen pitää ollakin. Tunti tuntuu kestävän vain 15 minuuttia.. aina se loppuu liian aikaisin! Seuraavaa tuntia odottaa innolla. Kohta tanssitunnit alkavat olla kaksi kertaa viikossa, JES! :)



Asioilla on aina ne toisetkin puolet, se miten vahvana ne siella takana vaikuttavat on toinen juttu. Tässä tapauksessa huono puoli on se, että poikani ei osaa juoda tuttipullosta. Tanssituntini on sen verran myöhään, että yleensä poitsu menee yöunille silloin kun tuntini loppuu. Ja illathan ovat tankkausta. Tämä harrastukseni vie illasta noin 1,5 tuntia menoineen ja tuloineen. Ei ole kiva lähteä harrastamaan, kun tiedän, että kotona vauva huutaa noin tunnin... Tuttipullolle olen yrittänyt poikaa opettaa, mutta ei se kovin helppoa ole. Yritykset jatkuu, ei luovuteta helpolla!



Sitten toisaalta, se on vain yksi ilta viikossa (ja se toinen kerta tulee olemaan parempaan aikaan). Se tiedetään, miten se menee eikä sille mitään voi. Lapsella ei ole hätää. Kuitenkin. Mieheni ei kuulostanut kovin iloiselta, kun ensi kertaa sanoin toisesta tanssitunnista. Kun kerroin ajan, niin helpottui. Tanssi on minulle kuitenkin tärkeää enkä aio niistä vähäisistä tunneista luopua. Yksi tai kaksi kertaa viikossa. Yhteensä olen kolme (!!)tuntia poissa... Sen ajan saavat pärjätä ilman minua. Kokoajanhan tässä kuitenkin mennään parempaan suuntaan, koska vauvahan kasvaa ja pian alkaa jo syömään kiintempää ja tilanne helpottuu.



Se on se vauva-aika, kun tuntuu ettei äiti saa olla 5 metriä kauempana lapsestaan.. Että vauva ei muka pärjää hetkeä ilman äitiään. Tiedän, onhan se isällä varmasti avuton olo, kun nälkäinen vauva huutaa vieressä eikä rauhoitu tai suostu juomaan.



No, tänään taas yksi itkuinen ilta tiedossa, sillä minä menen tanssimaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti